In 2030 61% CO2-reductie t.o.v. 2017, dit is 572 kT CO2, verdeeld: 130 kT autonome ontwikkelingen, 191 kT (in)direct binnen actieprogramma NemiA, 5 kT (in)direct binnen andere programma’s Arnhem en 246 kT buiten de gemeentegrens (in de regio)

Duurzame mobiliteit: reductie van 42 kT CO2 in 2030

Duurzame mobiliteit: reductie van 42 kT CO2 in 2030

Doel

Jaarverslag 2023

Van de totale doelstelling voor duurzame mobiliteit hebben we tot eind 2023 25% gehaald (10 kT/jaar), met name door de invoering van snelladers en laadpleinen en laadpunten. De verwachting voor 2024 is, dat er via zero emissie doelgroepenvervoer, zero emissie wegenbouw en een verdere groei van laadpunten nog eens 2,5 kT/jaar bijkomt. Netcongestie zorgt echter voor een vertraging van de groei van zero emissie vervoer, doordat er minder aansluitingen gerealiseerd kunnen worden. In 2024 wordt onderzocht of we gebruik kunnen maken van bestaande aansluitingen van de gemeente.

Begroting 2023

De focus van de CO2-reductie bij duurzame mobiliteit ligt op twee vlakken: gedragsverandering en zero emissie voertuigen. Gedragsverandering speelt een rol bij de werkgeversaanpak, aanpak mobiliteitsbewegingen stadslogistiek en het stimuleren van deelvervoer. Daarnaast zet Arnhem in op zero emissie voertuigen en de benodigde infrastructuur.

Deze pagina is gebouwd op 04/24/2024 13:47:11 met de export van 04/24/2024 13:23:29