Arnhem: dienstverlenend en herkenbaar - Arnhem blijft zich inzetten voor verbetering van de (digitale) dienstverlening aan haar inwoners en ondernemers

Digitaliseren van het klantproces

Digitaliseren van het klantproces

Inspanning

Jaarverslag 2023

In 2023 hebben we een grote stap gezet in de digitalisering van de afdeling Burgerzaken. Zeven eDiensten zijn online gegaan. Hierdoor kunnen inwoners inmiddels onder andere digitaal aangifte doen van een overlijden, van vermissing van hun identiteitsbewijs en van de geboorte van een kind. Sinds de invoering van de digitale geboorteaangifte wordt ongeveer 70% van de aangiftes online gedaan. Hieruit leiden we af dat deze nieuwe vorm van dienstverlening voorziet in een behoefte.

Naast de invoering van eDiensten werken we ook aan automatisering en digitalisering van werkprocessen. Zo werken we toe naar efficiëntere afhandeling van werkzaamheden en meer papierloos werken.

Begroting 2023

We werken verder aan de digitalisering van het klantproces, bijvoorbeeld door de aangifte overlijden digitaal aan te bieden. Het beveiligen van informatie heeft daarbij onze bijzondere aandacht. Wij zetten verder in op datagestuurde dienstverlening: het volgen en sturen van het klantproces van begin tot eind. De concrete plannen vanuit publieke dienstverlening voor 2023 zijn:

  • We gaan klantreizen in beeld brengen.
  • We gaan meer inzetten op kanaalsturing en betere klantgeleiding.
  • We zetten de implementatie van eDiensten voor burgerzaken voort.
Deze pagina is gebouwd op 04/24/2024 13:47:11 met de export van 04/24/2024 13:23:29