Arnhemmers met dezelfde talenten hebben dezelfde kansen (inclusief onderwijshuisvesting)

Een goede startpositie op school

Een goede startpositie op school

Doel

Jaarverslag 2023

Het bereik van peuters met een Voorschoolse- en Vroegschoolse Educatie (VVE) indicatie in de voorschoolse periode is rond 83%.
De uitdagingen door personeelstekorten in de kinderopvang aan de ene kant en een toenemend aantal, steeds jongere kinderen met een (zwaardere) ondersteuningsvraag leggen een forse druk op het voorschoolse aanbod. Dat wordt versterkt door de wachtlijsten voor jonge kinderen voor jeugdhulp, waardoor de doorstroom stagneert en de zorg op de reguliere opvang toeneemt.

Begroting 2023

Investeringen in de eerste levensjaren van een kind zijn essentieel voor de verdere ontwikkeling.
Kinderen met een achterstand worden zo vroeg mogelijk gesignaleerd en goed voorbereid op het reguliere onderwijs. Dit gebeurt in de voorschoolse periode in de peuterspeelzalen en de kinderopvang. Deze locaties zijn inclusieve locaties, alle kinderen zijn welkom en krijgen er een passend aanbod.
Als kinderen onverhoopt toch met een achterstand aan het onderwijs beginnen, wordt extra ondersteuning geboden om de onderwijskansen van deze kinderen te vergroten. Ook voor hoog- en andersbegaafden en anderstalige kinderen is het belangrijk dat er voldoende passend onderwijsaanbod is in of in de buurt van Arnhem. Deze ambities sluiten aan bij de rijke schooldag en de ontwikkelingen voor een pedagogische wijk.

We maken één integraal huisvestingsplan om beter te kunnen aansluiten op de maatschappelijke opgaven en behoeften per wijk.

Deze pagina is gebouwd op 04/24/2024 13:47:11 met de export van 04/24/2024 13:23:29