Bewerkstellen van een mobiliteitstransitie: eerst de voetganger, dan de fietser, dan het OV en dan pas de auto.

Opstellen mobiliteitsbeleid

Opstellen mobiliteitsbeleid

Inspanning

Jaarverslag 2023

Nadat de startnotitie participatie duurzaam mobiliteitsplan en parkeerbeleid is vastgesteld is voor de zomer de eerste participatieronde uitgevoerd en is er ook in de interne organisatie veel informatie opgehaald. Op basis van de intern en extern opgehaalde input zijn denkrichtingen ontwikkeld en doorgerekend op hun verkeerskundige en milieueffecten. Dit heeft geleid tot één voorkeursscenario dat in een tweede participatieronde is gedeeld. Dit heeft geleid tot één scenario dat in het duurzaam mobiliteitsplan is uitgeschreven. Eind 2023 was het eerste concept van het duurzaam mobiliteitsplan gereed. Verwachting is dat het duurzaam mobiliteitsplan in het eerste kwartaal van 2024 aan de raad wordt voorgelegd ter goedkeuring.

Begroting 2023

In 2023 stellen we ons nieuwe mobiliteitsbeleid vast, waarin naast de bereikbaarheid van de stad, het tegengaan van verkeersoverlast en schone lucht uitgangspunten zijn. We schetsen hierin de langetermijnambitie en de stappen die nodig zijn om de langetermijnambitie te realiseren. Onderdeel van dit mobiliteitsbeleid zal ook de communicatie rondom mobiliteit zijn. Hoe zijn we en willen we als stad bereikbaar zijn en welke duurzame alternatieven heeft de reiziger hierbij. Dit beleid vormt de basis voor verdere inspanningen om de gewenste mobiliteitstransitie te bewerkstelligen.

Deze pagina is gebouwd op 04/24/2024 13:47:11 met de export van 04/24/2024 13:23:29