Een duurzaam bereikbare stad

Bewerkstellen van een mobiliteitstransitie: eerst de voetganger, dan de fietser, dan het OV en dan pas de auto.

Bewerkstellen van een mobiliteitstransitie: eerst de voetganger, dan de fietser, dan het OV en dan pas de auto.

Doel

Jaarverslag 2023

Om de afhankelijkheid van de auto te verkleinen, zetten we in op een mobiliteitstransitie, waarbij eerst de
voetganger komt, dan de fietser en vervolgens het OV en tot slot de auto. Het nieuwe mobilteitsbeleid vormt de basis voor verdere inspanningen om de gewenste mobiliteitstransitie te bewerkstelligen.

Begroting 2023

Arnhem kent een goede bereikbaarheid. De auto speelt hierin een grote rol. Deze afhankelijkheid van de auto kent echter leefbaarheids- en bereikbaarheidsnadelen en is niet houdbaar bij verdere groei van de stad. Om de afhankelijkheid van de auto te verkleinen zetten we in op een mobiliteitstransitie, waarbij eerst de voetganger komt, dan de fietser en vervolgens het OV en tot slot de auto.

Deze pagina is gebouwd op 04/24/2024 13:47:11 met de export van 04/24/2024 13:23:29