Vergroten van het aandeel fiets om de stad duurzaam bereikbaar te maken

Vergroten van het aandeel voetgangers om de stad duurzaam bereikbaar te maken

Vergroten van het aandeel voetgangers om de stad duurzaam bereikbaar te maken

Inspanning

Jaarverslag 2023

Tot nu toe was er weinig tot geen zicht op het netwerk van looproutes in de stad en welke looproutes van relatief groot belang zijn. In 2023 is goede voortgang geboekt. Het hoofdlooproutenetwerk en het verbindingsnetwerk zijn opgesteld, waarbij ook gewenste nieuwe verbindingen zijn aangegeven. In het kader van het verbeteren van de toegankelijkheid voor mensen met een beperking op de hooflooproutes is een start gemaakt in Malburgen. Daar waar sprake is van herinrichting van de openbare ruimte is verbeteren van de toegankelijkheid een uitgangspunt.

We hebben de eerste aanzet gedaan op de volgende aspecten:

  • Nadere analyse nieuwe verbindingen: welke hebben prioriteit, welke fysieke en technische mogelijkheden zijn er en welk budget is hiervoor nodig?
  • Vaststellen gewenst netwerk inclusief nieuwe verbindingen en opname hiervan in het duurzaam mobiliteitsplan.
  • Analyse kwaliteit van de voetpaden die onderdeel uitmaken van het hoofdlooproutenetwerk en het verbindingsnetwerk (met name breedte en onderhoudsniveau). Deze analyse leidt tot een overzicht van knelpunten en noodzakelijke verbeteringen.
  • Vaststellen groen, ontspannen netwerk, inclusief gewenste nieuwe verbindingen.

Hiermee gaan we in 2024 verder.

Begroting 2023

We willen meer mensen laten wandelen door dit alternatief aantrekkelijker te maken.
Hiervoor gaan we een hoofdnetwerk voor voetgangers vaststellen, uitbreiden en verbeteren. Op basis van belangrijke herkomstplekken en bestemmingen kunnen we vaststellen wat hoofdlooproutes zijn in de stad. Vervolgens bepalen we waar dat netwerk nog ontbreekt en van onvoldoende kwaliteit is. Dat zal leiden tot een lijst van verbeterlocaties.

Deze pagina is gebouwd op 04/24/2024 13:47:11 met de export van 04/24/2024 13:23:29